Ana içeriğe atla

KADINLAR, ERKEKLERDE NELERİ ŞIK BULUR ? ...

Merhaba beyler
Kadınlar için derlediğim, sizin gözünüzden ''şıklık detayları'' konusunu; 
kadınlara da sizin şıklığınızı sorarak tamamlamam gerekiyordu. 
Bu iki basamaklı konunun size de bize de kolaylık sağlayacağını umarak 
devam ediyorum ;)

700 kadına sordum, 
7700 cevap aldıktan sonra herkes sıkıldı kapattık konuyu, 
dedikoduyla geçtik :)
Herkesten başka başka beğeniler, 
ilginç detaylar, 
birinin beğendiğine diğerinden iğrenmeler...
O kadar çok başlık çıktı ki derleyip toplayıp özetlemek epey zaman aldı.
Yalnız başlarken şunu söylemem gerekiyor ki, işiniz zormuş gerçekten beyler !
Zira kadınların şıklık anlayışları yaşlarına göre, 
medeni hallerine, 
yaşadıkları şehre, 
mesleklerine, 
hatta hobilerine göre inanılmaz farklılık gösteriyor.
Birlikte olduğunuz kadının gözüne hoş görünmek gibi bir kaygınız varsa, 
O'nun hayatının evrelerini iyi analiz edip 
ona göre tarz belirlemeniz yorucu olabilir 
fakat denemeye değer ;)

Büyük çoğunluğun onayını alan detaylardan başlayalım önce:
............................................................................................................

TEMİZ GÖRÜNÜM...

Gömlekten ayakkabıya, dişlerden tırnaklara, 
temiz olmayan en ufak detay bile gözden kaçmıyor. 
Hastalık derecesine varmayan, temiz ve bakımlı beyler 
her zaman şanslı.

..................................................................................................................................................

BEYAZ GÖMLEK / KOLLAR YUKARI...
Temiz ve kaliteli görünen beyaz gömlek her zaman kurtarıcıdır bilindiği gibi.
O çok kaslı(!) vücudu göstermek için  aşırı dar olanları değil tabi. 
Fakat beyaz gömleğe kadınlardan detay geliyor şimdi; 
kollar yukarı doğru kıvrılmış olacak...
Kesinlikle onaylıyorum :)



  Serseri de olabilirsin bir dahi de... Bence mutlaka dene ;)
.....................................................................................................................

TAKIM ELBİSEDE YORUM FARKI

 -Canım yaa takım elbise dediğin koyu renk olur.

 - Ay o ne öyle koyu renk felan, 
yaşlı gösteriyo bikere koyu renk. 
Açık tonlarda olmalı bence.

 - Kızlar, aranızda modayı takip eden yok mu ben anlamadım ki... 
Bu yıl renkli takım elbise moda hayatım. 
Yeşil olur, bordo olur, mavi felan olur, nebiliim renkli yani...

 -Rengini mengini bilmem ama takım elbiseye papyon olur . 
Kravat biraz şey gibi geliyo bana, demode mi, eski gibi mi, bi albenisi yok anlıycaan.

 -Aslında bazılarına papyon bazılarına kravat yakışıyo. 
Öyle değil mi ama, adamına göre değişir yani...

 - Ne kravatı papyonu, geçin bunları geçin noolur. 
Rahat bırakın adamları yaa. 
İlla boynuna birşey geçireceksiniz yani. 
Tamam şık bir takım olsun da, boynuna bir şey takmayıversin canım. 
Yukarıdan ilk iki düğme açılsın, işte bu ...

 - Takım elbisede o renk bu renk olmuş, papyon mu kravat mı varmış beni ilgilendirmiyo . 
Ben direkt takım elbisenin kendisini sevmiyorum.
 Bir ceket bir gömlek altına kot... 
Bu kadar. 
Zorlama şeyler şu takım elbise, smokin felan bence.

 -Aaaaa, bak o iş hiç öyle değil be canım. 
Ne kadar çok detay o kadar şıklık... 
Kot olur şu bu olur tamam da, detaylar olmalı bak. 
Yelekmiş, kemermiş, yaka mendiliymiş, köstekli saatiymiş,...
Karavatı papyonu bile yetmez yani tek başına.
Erkekte donanım gerek :)

Yani diyeceğim şu ki; ortak karara varamadık beyler, siz kafanıza göre takılın bence.
.........................................................................................................................................

DENİM PANTOLON

Kimsenin liste dışı bırakamayacağı denim pantolonlarda 
ne olmaması gerektiği 
konusunda ortak fikirde kadınlar.
Ne olması gerektiği ise epey ucu açık bir konu.

 Ceketle de güzel, gömlekle de yeter ki temiz görünsün diyen de var,

    '' ya hafif salaş bi hava denime yakışıyor. Denim pantolonun hakkını vermeli''
 diyen de.

 Yırtık falan da olsun, biraz serseri koksun diyen de az değil.


Fakat ne olursa olsun, üzerinde iyi dursun. 
Boyu kısa olmasın, ayakkabıların üzerine de abartı yığılmasın.
Altında sivri burun makoseni yazmıyorum bile....
..........................................................................................................

 TRİKO

Böyle bir genel başlık çıkmadı aslında, ben ekledim bu konuyu.
Sanırım kadınların tamamı triko giyen erkekleri çekici buluyor ki, söz etmeye bile gerek görmediler. O zaten net diye yani ;)



  İster iş için, ister hafta sonunda; 
ister ince, ister kalın olanından mutlaka 
birkaç kaliteli triko bulunmalı dolabınızda...
..............................................................................................................................................


YELEK, YA YELEK...

Smokin yeleği gibi değil de, 
daha sofistik seçimler iyi not alıyor. 
Kendine özgü kombin yorumları 
daha bilge, sanatçı ruhlu, merak uyandıran bir görüntü veriyor.
Üzerinizde iyi göründüğünü düşündüğünüz triko bir yeleğe şans vermelisiniz bence...


...........................................................................................................................

İÇ ÇAMAŞIRI

700 kadından gelen 7770 cevabın içinde iç çamaşırı detayı yoktu. 
Konuyla ilgili tasarrufu size bırakıyorlar demek...
...............................................................................................................................................

AKSESUAR / SAAT

İyi bir saat olmalı mutlaka, ve hatta birkaç iyi saat...
Bu konuda neredeyse tam kadro hemfikir.

Yanında bileklik nasıl olur? Abartılmazsa iyi olur.



Fakat saatin etkisi tartışılmaz beyler.

Çoook pahalı saatlerini,
karşısında olanın gözüne sokarcasına kolunu oraya buraya çekiştirenler,
bir kalemde siliniyor yalnız.
Bunu da söylemeden edemedim...

.......................................................................................................................................


DÖVME / TATTOO

Abartmadan, tüm vücudunu boyamadan, şekil olsun diye değil anlamlı bulduğu figürle dövme taşıyan erkekler de çekici bulunuyor.
Fakat bir bölümümüze ''özgürlüğüne düşkün'' imajı verdiğinden sanırım, 
sevimsiz göründü maalesef :(
Yani tartışmalı bir konu bu aslında.
Sonuç olarak, 
herkes kendi bedeninden sorumlu tabii, 
bu meseleye fazla takılmayı sevmedim ;)


..................................................................................................................................................

SAÇ & SAKAL 

Başta ortalamanın üzerinde bir sayıyla; kısa saçlı sakalsızlar önde gidiyorken 
birden ne olduysa 
büyük bölüm saça sakala ''evet'' der oldu. 
Aşağıdaki görsellerin etkisi olmuş mudur? 
Bence olmuştur :)  :)  :)



Benim şahsi yorumumu biliyor yakınlarım ya zaten... 
Saçlar bakımlı ve makul ölçüde uzun, düzgün sakallı, renkli gözlü... 

 ..................................................................................................................................


Şarap seven, rakı seven
tadını kaçırmadan içebilen,
sanattan anlayan, 
müzik kulağı olan, 
gücünü ve zekasını hissettiren, 
güven veren,
güvenen,
destek olan,
az/öz konuşan, 
güzel bakan,
sevebilen 
erkekler ...



Tüm anlattıklarım sizin içindi.
...................................................................................................................

Bana bu yazıyı hazırlamamda yardımcı olan 
tüm arkadaşlarıma, kuzenlerime, dostlarıma teşekkür ediyorum. 

Sizin ağzınızdan olmayan cümleleri kullanarak, 
yazıyı daha ''kuaför sohbetleri'' kıvamına taşıdığım için de
özür diliyorum  :)
Biraz kadınca koksun istedim yazdıklarımın.
Zira hepinizin büyük bir ciddiyetle cevapladığını, 
kimsenin cıvımadığını belirtmem gerekir.
:) :) :)

Ve son olarak;
hatırlatmakta fayda var.
Blogun adı ''BANANEMODA''...

Çok da objektif olamadıysam af ola....

Herkese sevgiler
...






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HAYATTAN RENGİ ALIN, GERİ NEYİ KALIR Kİ....

Bu ara sık sık tekrar ettiğim ,  söylüyor olmaktan bir türlü vazgeçemediğim   reklam kokan sözlerle açalım konuyu...  HAYATTAN RENGİ ALIN GERİ NEYİ KALIR Kİİİ... ..... Renkle ilgili algımı sorgulamaya başladım şu dönem: renkli olmak ne demek? bir şeyin rengi olması ile olmaması arasındaki değer farkı ne? renklendirmek, bir çeşit örtme tekniği mi? herhangi bir şey için doğasında olmayan yeni renk uygulaması, doğallığın ziyanı mı? renklendirmek için başvurulan tekniklerin doğru veya yanlış olma ihtimali var mı? çıplaklık şeffaflık mı, renk mi? rengi seçen ne? herhangi bir şey için; doğru renk, yanlış renk ayrımı var mı? varsa neden ? yoksa neden ? doğru olduğu varsayılan renk yerine kullanılan ''yanlış renk''  neyi değiştirir? neyi etkiler? etkiler mi? renksizlik algısı, kişiye göre değişir mi? düşünceye göre değişir mi? renksizlik bir ön yargımı? ya renklilik bir ön yargı mı? renklendirmek için çaba gerekli

NE DEMEK; WAYUU BAG?

Merhaba, günlük ve asırlık sıkıntılara kaptırmadan kendimi,  içinde olmaktan başka kaçışım olmayan ''moda'' dan haberlerim var yine size. Önerilerimde;  modanın tüketici tarafını değil, üretici tarafını göstermek, bu yönüyle bakıldığında daha da keyifli göründüğünü anlatmak istiyorum. Çok ilgimi çeken  fakat hala kendim için bir tane edinemediğim  triko çantalardan  söz edicem bugün. Örgü örmenin de çiçek büyütmek gibi ruhu dinlendirici bir yanı olduğunu bilir neredeyse bütün kadınlar. Ekonomik sınıf gözetmeden, eğitim farkı, gelenek görenek inanış fark etmeden tüm kadınların mutlaka denemişliği olduğunu düşünüyorum. Elinde şişleri, kolunun altında yumağı, burnunun ucuna düşmüş gözlükleriyle gördüğüm  50 li yaşlarında bir kadın bana örgü örmenin nasıl, bir tutkuya dönüşebildiğini göstermişti. Adım '' trikocu'' olduysa da,  ben elime şişleri alıp örgü örmeye dayanamıyorum fakat.  Bir de benim gibiler var işte...