Ana içeriğe atla

PAMUK YANAKLAR...

.......

Takvim sayfalarına bölündüğünü sanarak 
yaşadığımız hayatın 
yeni bir bölümünde gibi hissettiğimiz bu günlerde,
konuları da YENİ olanlardan seçmeliydim.
Yılın ikinci yazısını yazmak üzere ne zaman otursam masa başına
hep bu isim aklıma geliyordu....
:)

Yılın ikinci konuğu ve fotoğrafı olarak seçtiğim misafirim;
özel biri....
Bebekçe bir konuyla başlangıç yapmanın uğuruna inandırdığımdan beri kendimi,
bu özel isim de aklımda.
Anne ve babasından, bir nazar boncuğu şartıyla izin koparabildiğim;
ilk oluşuyla, en tazecik oluşuyla, DURUşuyla, ağlayışı, gülüşüyle,
AŞK için dünyaya gelmiş 
DURU BEBEK
bebek modası konusunda bana 
ilham oldu....

Tüm bebekler kadar, narin, masum, güzel Duru Bebek;
babasından aldığı enerji ve annesinden aldığı zarafetiyle
yılın ilk kombin önerisini bizimle paylaşıyor 
:)


..........

Daha kendini anlatamazken, poposundaki bezden bile şikayet edemezken daha,
hangi modadan söz edebilir, Duru Bebek ve diğerleri...
Ya da şöyle diyelim ;
sokakta hala çorabı olmayan çocukların, bebeklerin varlığından haberdarken,
bir annenin bebeğini 
yoksulluğu, yalnızlığı, çaresizliği sebebiyle
soğuktan koruyamıyor diye  intihar ettiği bir ülkede,
aklını başında tutmaya çalışarak
yaşıyorken
hangi bebek modasından söz edebilirim!
.........

Fakat 
öyle olmuyor;
yaşam devam ediyor, tüm bencilliğiyle...

Şimdi 
0-18 aylık şanslı doğan bebekler için,
neler moda bir bakalım
...



TRİKO





Çizgiler sarmış her yanı...
Bazıları büyüdüğünde, itiraz edecek 
''çizgilerden oluşan bir dünya istemiyorum'' diyecek belki fakat,
moda bu ya, şimdiden görmeye alıştırıyoruz,
kalın çizgileri...
net çizgileri...
her şeyi saran boğan çizgileri...


Hayvan figürlerinden, ilk arkadaşları oluyor;
ayı, tavşan, kuş, geyik, fare,at, tilki ...


Babalarından ödünç alınmış gibi görünen, 
aslında annelerinin onları bir an önce büyümüş görmek istemelerini anlatan,
grilerden kaçamamış modeller moda oluyor.


Romantik anneanne-babaannelerin, 
bir zamanlar kendi çocuklarına ördüğü hırkalar
şimdi baldan tatlı torunlar için örülüyor.
Onlar, hiç eskimeyecek olsalar da
şimdi bir de  moda olarak değer görüyor
:)


Biraz daha yaratıcı düşünenler için alternatif üretmek kolay.
Tığ işi bir hırka ile çiçek desenli bir kumaşı birleştirmek gibi...
Farklı olmak her zaman en moda....



KIZ BEBEKLER İÇİN ÖNERİLER;



Tabii ki trikosuz olmaz,,,
Bebeklikten başlanmalı triko sevdası aşılanmaya; ben öyle yaptım mesela...
:)




Kız annelerine söylüyorum; 
fırfırlı, volanlı modelleri daha ilk aylarda bile ne kadar çok sevdiklerini gördüğünüzde 
şaşkınlığınızı gizleyemeyeceksiniz :)
üstelik renkli renkli olursa...
Tecrübeyle sabit ki, kızlar için volan, fırfır sonsuza dek moda....



ERKEK BEBEKLER İÇİN ÖNERİLER;











Erkek bebekler için tecrübe sahibi değilim fakat şunu söyleyebilirim ;
bakmayın burada adam görünüşlü öneri fotoğrafları koyduğuma.
Bırakın  erkek bebekler de renkli renkli giyinsin... 
Renkli giydirdiğinizde cinsiyetleri değişmez merak etmeyin.
Renksizleşecek zaten her şey zamanla........
Baba gibi görünmek için çoook zamanları var daha...  :)



NATUREL











Cinsiyet ayırmaksızın tüm bebek ve çocukların giysilerinde
renkten de desenden de önemli bir konu var aslında:
Kumaşlarında, ipliklerinde kullanılan DOĞAL ELYAF miktarı...
Mümkün olduğunca , satın alırken iç etiketlerini kontrol edip, doğal elyaf oranının fazla olanlarını seçmeliyiz.
Sıcak aylarda, hem iç hem dış giysilerinde pamuklu; dış giysilerinde pamuklu ya da  ketenli, karışımlar tercih edilmeli.
Soğuk aylarda  ise; iç giysilerinde yine mutlaka pamuklu,
dış giysilerinde, alerji durumu yoksa yün karışımlılar da tercih edilebilir.
Bambu lifi gibi, soya filizi lifi gibi doğal malzemeler de bebek ve çocuk giysileri için ideal, 
fakat biraz pahalı :(

Şanslı bebek olmak için,
pamuklara sarılmış olmak tek sebep olamaz tabii...
Pamuk anneler, babalardır şanslı yapan bebeği...
..................

Her birinin 
pamuk yanaklarından öpesim gelir
:)





Yorumlar

  1. Bu seneki bebek modasi tam benlik ,hatta keske aynilarindan buyukler icin de yapilmis olsa diyorum...Ayricaaa her yazisini merakla bekledigim guzel insan,canim arkadasim, Senoooomm! Bu yazisinda bizim pamuk yanakliyi konuk etmis,kendisi adina seni koccaman opuyor ve kucuk moda ikonu olarak Duruşu sectigin icin de tesekkur ediyoruz :))

    YanıtlaSil
  2. Duru'şumun benimle olmasına izin verdiğiniz için, ben teşekkür ediyorum... Büyüdüğünde kızacak belki bana fakat, kendimi af ettirebileceğimi sanıyorum :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

HAYATTAN RENGİ ALIN, GERİ NEYİ KALIR Kİ....

Bu ara sık sık tekrar ettiğim ,  söylüyor olmaktan bir türlü vazgeçemediğim   reklam kokan sözlerle açalım konuyu...  HAYATTAN RENGİ ALIN GERİ NEYİ KALIR Kİİİ... ..... Renkle ilgili algımı sorgulamaya başladım şu dönem: renkli olmak ne demek? bir şeyin rengi olması ile olmaması arasındaki değer farkı ne? renklendirmek, bir çeşit örtme tekniği mi? herhangi bir şey için doğasında olmayan yeni renk uygulaması, doğallığın ziyanı mı? renklendirmek için başvurulan tekniklerin doğru veya yanlış olma ihtimali var mı? çıplaklık şeffaflık mı, renk mi? rengi seçen ne? herhangi bir şey için; doğru renk, yanlış renk ayrımı var mı? varsa neden ? yoksa neden ? doğru olduğu varsayılan renk yerine kullanılan ''yanlış renk''  neyi değiştirir? neyi etkiler? etkiler mi? renksizlik algısı, kişiye göre değişir mi? düşünceye göre değişir mi? renksizlik bir ön yargımı? ya renklilik bir ön yargı mı? renklendirmek için çaba gerekli

NE DEMEK; WAYUU BAG?

Merhaba, günlük ve asırlık sıkıntılara kaptırmadan kendimi,  içinde olmaktan başka kaçışım olmayan ''moda'' dan haberlerim var yine size. Önerilerimde;  modanın tüketici tarafını değil, üretici tarafını göstermek, bu yönüyle bakıldığında daha da keyifli göründüğünü anlatmak istiyorum. Çok ilgimi çeken  fakat hala kendim için bir tane edinemediğim  triko çantalardan  söz edicem bugün. Örgü örmenin de çiçek büyütmek gibi ruhu dinlendirici bir yanı olduğunu bilir neredeyse bütün kadınlar. Ekonomik sınıf gözetmeden, eğitim farkı, gelenek görenek inanış fark etmeden tüm kadınların mutlaka denemişliği olduğunu düşünüyorum. Elinde şişleri, kolunun altında yumağı, burnunun ucuna düşmüş gözlükleriyle gördüğüm  50 li yaşlarında bir kadın bana örgü örmenin nasıl, bir tutkuya dönüşebildiğini göstermişti. Adım '' trikocu'' olduysa da,  ben elime şişleri alıp örgü örmeye dayanamıyorum fakat.  Bir de benim gibiler var işte... 

KADINLAR, ERKEKLERDE NELERİ ŞIK BULUR ? ...

Merhaba beyler Kadınlar için derlediğim, sizin gözünüzden ''şıklık detayları'' konusunu;  kadınlara da sizin şıklığınızı sorarak tamamlamam gerekiyordu.  Bu iki basamaklı konunun size de bize de kolaylık sağlayacağını umarak  devam ediyorum ;) 700 kadına sordum,  7700 cevap aldıktan sonra herkes sıkıldı kapattık konuyu,  dedikoduyla geçtik :) Herkesten başka başka beğeniler,  ilginç detaylar,  birinin beğendiğine diğerinden iğrenmeler... O kadar çok başlık çıktı ki derleyip toplayıp özetlemek epey zaman aldı. Yalnız başlarken şunu söylemem gerekiyor ki, işiniz zormuş gerçekten beyler ! Zira kadınların şıklık anlayışları yaşlarına göre,  medeni hallerine,  yaşadıkları şehre,  mesleklerine,  hatta hobilerine göre inanılmaz farklılık gösteriyor. Birlikte olduğunuz kadının gözüne hoş görünmek gibi bir kaygınız varsa,  O'nun hayatının evrelerini iyi analiz edip  ona göre tarz belirlemeniz yorucu olabilir  fakat denemeye değer ;) Bü